3de tourdag donderdag 25 september 2014 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Nico en Sheila Bastiaanse - WaarBenJij.nu 3de tourdag donderdag 25 september 2014 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Nico en Sheila Bastiaanse - WaarBenJij.nu

3de tourdag donderdag 25 september 2014

Door: Sheila en Nico.

Blijf op de hoogte en volg Nico en Sheila

26 September 2014 | Indonesië, Sanur

Na een heerlijk ontbijtje om 8.00, kwam Putu ons om 9 uur weer ophalen. We zouden vandaag naar 2 plaatsen gaan om dingen te bezichtigen. Het eerste was turtle iland in het zuiden van Bali in de plaats Tanjung Benoa.
Met de boot werden we naar het eiland gebracht waar heel veel schildpadden te zien waren van groot to klein.
Maar buiten de schildpadden ook vogels,vleermuizen en slangen.
Op onze weg terug kwam er een touw tussen de motor en hebben we een kwartiertje liggen dobberen terwijl de (kapitein) het touw los maakte.
Terug bij Putu hebben we lekker wat gedronken en zijn we richting Bakas gereden,aan de zuidoostkant van Bali waar we op olifant (gajah) safari zouden gaan.
Daar aangekomen hebben we entree betaald en bleek de lunch bij de prijs in te zitten. Een heerlijk buffet stond er klaar waar we dankbaar gebruik van maakte.
Na onze buikjes ............ Werden we opgehaald om naar onze olifant te gaan,genaamd Tina.
De olifanten op Bali komen uit Sumatra omdat ze daar bedreigd werden.
Na ons netjes op Tina te hebben geholpen hebben we een rit gemaakt door de mooie natuur daar .
Bij terugkomst nog even door het water en toen we eraf waren hebben we Tina gevoederd want het was lunchtime.
Op onze weg terug naar de auto kwamen we nog wat apen tegen die een pamper aan kregen.
Na dit avontuur zijn we richting Sukawati gereden en onderweg nog even gestopt bij een bedrijfje waar ze beelden maken uit hout.
Bij Sukawati aangekomen te zijn,waar we naartoe gingen voor de grote markt zijn we uit de auto gestapt om daar rond te kijken.
Na een half uurtje zaten we weer terug in de auto omdat we gek werden van de kooplui die daar heel opdringerig alles aanboden.
Om 16.30 waren we terug in het hotel waar we nog tot 18.30 in het zwembad hebben gelegen met een potje bier.
Na het zwemmen lekker douchen en Sanur in om lekker te gaan eten bij You and Me.
Na onze buikjes ............ zijn we naar ons hotel gegaan om daar van onze nachtrust te genieten.

XXX N&S.

• 26 September 2014 - 13:11

Jamie En Roos:

Echt een dag vol met dieren. Leuke foto.....jullie op een olifant.
    Zal best hoog geweest zijn.
    Wat een vakmensen die de beelden van hout maken.
    Weer een topdag!

• 26 September 2014 - 21:26

Shirley:

Jullie genieten echt hè. Goed zo.
    Mooie foto's hoor.

• 26 September 2014 - 21:42

Kristel:

Wat een mooie dieren!!! Elke keer geniet ik weer mee als ik jullie verslagje lees!!!

• 26 September 2014 - 21:44

De Dewildjes:

Wat een mooie foto's geweldig die apen.
    Daarna een biertje aan het zwembad dat is genieten.
    Groetjes

• 26 September 2014 - 22:11

Eric En Marian Van Gemert:

Mooi hoor, ook dat water.....zo blauw ! Hadden jullie geen hoogtevrees zo boven op de Olifant brrrrr maar wel heel speciaal. De schildpadden zijn ook mooi hé. Hebben jullie nog iets van dat beeldhout werk gekocht ? Het blijft knap van die mensen om van een blok een mooi beeld te maken....
    Veel plezier. Eric en Marian

• 30 September 2014 - 05:59

Roy:

Wiebelde het tijdens de olifabtenrit? :-)
    Toen wij dat deden liep die olifant vlak langs een afgrond. Was best wel eng haha.