De eerste tourdag - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Nico en Sheila Bastiaanse - WaarBenJij.nu De eerste tourdag - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Nico en Sheila Bastiaanse - WaarBenJij.nu

De eerste tourdag

Door: Nico en Sheila

Blijf op de hoogte en volg Nico en Sheila

21 September 2014 | Indonesië, Sanur

Na smorgens oprijd uit bed te zijn gekomen stond Putu ons al op te wachten in de lobby. Klokslag half 9 vertrokken we naar ons eerste adres.
Voor dat we daar aankwamen kregen we van Putu een presentje wat zijn vrouw op de markt gekocht had.
Ons eerste adres was Sari amerta batik,met de hand gemaakte kleding en ook met de hand geschilderd. Schitterend zoals die mensen dat kunnen.
Na 45 minuten stapten we weer in de auto om naar The Barong te gaan. Een mooi podium waar een traditionele Balinese dans opgevoerd werd. Was achteraf dans en toneel.
Na deze mooie uitvoering de auto in om door te rijden naar Mohar Sari,een plantage waar ze verschillende vruchten kweken zoals ananas,maar ook limoengras enz. Onderweg kwamen we bij een plek waar ze lieten zien hoe de wereldbekende luwak koffie gemaakt wordt,een ingrediënt van deze koffie is de opgedroogde poep van een bepaald soort kat.Na een stukje gelopen te hebben kwamen we bij een grote tafel uit waar allemaal kommetjes op stonden en een heleboel smaken koffie en thee.
Na een kommetje of 8 thee gedronken te hebben liepen we verder waarna we bij een winkeltje kwamen waar van alles te koop was. Hier hebben we 2 zakjes met thee gekocht. Dus wie zin heeft in een bakkie.
Na dit bezoek reden we door en kwamen we rond 13.30 kwamen we in de buurt van de rijstvelden en zijn we bij een restaurant gestop met een super uitzicht vanaf het terras waar we zaten. Na een heerlijke buffetlunch zijn we doorgereden naar de rijstvelden.
Vanuit de auto was het al prachtig om te zien maar toen we er midden liepen was het zooooo mooi. Na onze wandeling door de rijstvelden hebben we nog wat gedronken op een terrasje waarna we onze weg vervolgden naar kupu kupu,de vlindertuin.
Hele mooie vlinders met schitterende kleuren waarvan de grootste vlinders maar 2 weken leven maar ook wandelende takken, wandelende bladeren en ander soort dieren waaronder de tarantula spin en schorpioenen, die overigens wel opgesloten zaten(gelukkig)
Na dit avontuur zijn we door gereden naar Tanha lot,een tempel die in zee ligt maar waar je als het laag water is naar toe kan lopen. Sheila heeft zich hier gewassen in het heilige water wat uit een rots komt daarna hebben we nog even gewacht op de zonsondergang,deze is zo mooi, zo schitterend om de zo'n onder te zien gaan in de zee. Wat een dag wat een indrukken,om nooit te vergeten. Na Tanha lot begon onze rit terug naar het hotel.
Ook iets om nooit te vergeten, de scooters die je aan alle kanten voorbij rijden en niet zomaar, ze vliegen van links naar rechts,voor je auto langs, een chaos maar wel een geordende chaos. Je ziet niemand boos kijken,het gebeurd allemaal met respect zoals alles op Bali. Na deze rit kwamen we om half 9 savonds aan waarna we na een lekkere douche nog even lekker Sanur ingegaan zijn om te eten en daarna moe maar voldaan naar Parigata (de naam van ons hotel) terug te gaan en lekker ons 2 meter brede bed op te zoeken.

Tot snel,

XXX N&S.

• 21 September 2014 - 06:14

Shirley:

Wat heerlijk om dit te lezen. Ik weet precies hoe dat voelt al die indrukken voor de eerste keer. En jullie hebben nog zoveel te gaan.
    Je komt tijd tekort, dus moet nog een paar keer terug. Haha.
    Geniet maar van alles en doe Putu maar de groetjes van ons.

• 21 September 2014 - 07:36

Nico En Sheila Bastiaanse:

Dat gaan we zeker doen Shirley.

• 21 September 2014 - 08:12

Roy:

Ha Sheila / Nico, mooi verslag. Alsof ik er nu ook ben als ik het lees :-)

• 21 September 2014 - 08:20

Nico En Sheila Bastiaanse:

Je bent welkom hoor

• 21 September 2014 - 10:02

De Dewildjes:

Wat ziet het er allemaal super uit.
    Je trok zomaar een eng gezicht hoor Sheila bij de vlinders.
    Wij komen zeker een bakje thee doen en waarschijnlijk de vele foto's bekijken die onze niek gemaakt heeft.
    Dikke kus van ons

• 21 September 2014 - 10:23

Jamie En Roos:

Wat een indrukken. Wij hebben wel zin in een bakkie hoor.
    Sheila, wat zal jij er nu goed uit zien na dat heilige water.
    Leuke foto's. Wat een avontuur! Geweldig.

• 21 September 2014 - 16:10

Eric En Marian Van Gemert:

Inderdaad een mooi reisverslag van jullie eerste tour! Geweldig die vlinders en alles ziet er zo kleurig uit knap hoor hoe die mensen daar de kleding verven en maken! Smaakte de thee wel ? Ook wij komen graag proeven hoor.....geniet ervan en tot het volgende verslag.

• 22 September 2014 - 16:33

Kristel:

Die springkaan!!! Heeft sheila die ook vast gehad? Mooie vlinders....Ik wil ook!!! Wat een mooi land zo op de foto's te zien..... Op naar het volgende avontuur!!!

• 23 September 2014 - 00:48

Jolanda:

Hoi Nico & Sheila
    Wat een verhaal tot nu toe al zeg! Ik kan echt een beetje meeleven en vooral meegenieten! En jullie foto's.....echt geweldig! Pffff......echt een paradijs hoor! Geniet nog van alles en van elkaar.......heel veel plezier nog! Ik hou van jullie! xxxx

• 24 September 2014 - 12:04

Jorien:

Ehhhh die beesten allemaal papa en sheila.
    Dat je die vast durft te houden zeg! Ik ben blij dat jullie het naar jullie zin hebben.
    Fotos hoef ik niet te komen kijken meer denk want me telefoon staat al vol met fotos van jullie haha.
    Veel plezier en geniet saampjes
    Xxxx hvj